Jane Eyre-Charlotte Brontë

Inleder min nya kategori med att tipsa om en bok jag läste nyss.

Den här boken rekommenderas till alla som gillar 1800tals-romaner. Jag älskar den här typen av böcker. Men smaken är ju som baken.  

Jane Eyre handlar om en flicka vid namn Jane (Duuuuh). Hon är en liten och späd och alltid prydlig och sedesam. Men trots det är hon en stor person och stark andligen. Hon har bestämda åsikter, heta känslor och ett skarpt förstånd. Hon värjer sig mot alla förtryckare, släktingar, lärare - alla som vill göra henne till någon hon inte är. Till och med mot mannen hon älskar. Detta kostar henne nästan livet.


(Bilden tagen från weheartit)

Jag fick det här tipset av en lärare som läste min bokrecention av stolthet&fördom. Det tog ett tag innan jag läste boken, men det var verkligen värt att släpa sig till biblioteket och låna den.
Den var spännande, romantisk och väldigt, väldigt bra skriven.
Älskade den från första sidan till den sista.
Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0