Stockholm var lugnt bäst!

Från fredag till lördag har jag varit i storstaden.

Fredagen:
Tjugo i sju fick man masa sig upp för att ta tåget till Stockholm. Emma och Annelie kom och hämtade upp mej och mamma och sen åkte vi vidare till tågstationen. Satte oss på tåget och åt frukost. Emma hade såklart glömt sina mackor men som tur var hade mamma gjort en extra. Det var inte så farligt som alla påstår att åka tåget trots snön. Vi åkte i tid och kom fram i tid.
Så vi gick upp till vårt hotell och lastade av väskor och checkade in. Sen gick vi ner till gatorna och shoppade. På kvällen sen tog vi tunnelbanan till pizza hut och åt där. Sen gick vi till Göta Lejon för att se på Grease. Den var verkligen jättebra! Man vill bara ställa sig upp och hoppa omkring. Jag skulle gärna se den flera gånger. Fattar inte varför den har fått så dålig kritik!
Sen åkte vi hem och jag somnade tillslt i min stenhårda säng!

Lördag: 
Vaknade och steg upp för att äta lite hotellfrukost. Sen gjorde vi oss iordning och drog ner till stan igen. Shoppa ännu mer!
Fötterna började bli rejält trötta när vi tillslut bestämde oss för att äta. Blev Nachotalllrik för mej. 
Sen gick vi tillbaka till hotellet och tog våra väskor och gick ner till tågstationen. Där satte vi oss och väntade med godispåsar. Sen åkte vi hemmåt (fortfarande i tid). När vi va hemma tittade jag och familjen på melodifestivalen. Sen somna i en MJUK säng. 
Snark...

Puss&Kram 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0